سبد خرید

جهت دریافت دریافت مشاوره یا پیش فاکتور با شماره 09904559545 تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

صندلی اداری مناسب کمردرد

صندلی اداری مناسب کمردرد

کمر درد گذشته از عنصر رنج انسان ، برای تجارت نیز مطلوب نیست. مطالعات نشان داده است که درد کمر و گردن بیش از هر بیماری به جز سرماخوردگی ،عامل مرخصی از کار و از دست دادن بهره وری در روزهایی است که مبتلایان آن را تحمل می کنند.

بهتر است به طور واضح بدانید که سرمایه گذاری در سلامت کمر و ستون فقرات، سرمایه گذاری در سلامت کارمندان و نهایتا شرکت شما است. لذا در این مقاله قصد داریم نکاتی پیرامون صندلی اداری مناسب کمردرد و انواع آن بیان کنیم.

ضرورت استفاده از صندلی اداری مناسب کمردرد

یکی ازدغدغه های مهم کارمندان نشستن طولانی مدت روی صندلی است؛ به خصوص کسانی که مشکلاتی ازقبیل کمردرد دارند. بنابراین انتخاب یک صندلی اداری مناسب کمردرد درمراکز و ادارات  امری ضروری به حساب می آید.

بسیاری از افرادی که مشاغل اداری دارند، دچار مشکلاتی مانند بی حسی، عدم انطباق ستون فقرات، درد مفاصل و گردن درد می شوند، که علت آن معمولاً از نشستن بیش از حد طولانی روی صندلی بی کیفیت و بدون پشتیبانی است.

صندلی های اداری باکیفیت برای پشتیبانی طولانی مدت ازبدن شما طراحی شده اند.

مطالعاتی که درسال 1990 و2003 منتشرشده است، نشان می دهد که هنگامی که افراد در یک محیط ارگونومیک و روی یک صندلی قابل تنظیم کار می کنند، بهره وری بیش از 17 درصد افزایش می یابد.

همچنین صندلی ارگونومیک می تواند به شما در حفظ  وضعیت صحیح بدن کمک کند تا از کشیدگی ، سندرم تونل کارپال ، کمردرد و آسیب دیسک نخاعی جلوگیری کنید.

موسسه ملی بهداشت توصیه می کند صندلی با تمام تنظیمات لازم برای حمایت از وضعیت مناسب بدن انتخاب شود.

چند ویژگی برای جست و جوی صندلی اداری مناسب کمردرد به شرح ذیل است:

  1. پشتیبانی  از کمر
  2. قابلیت تنظیم بازو
  3. تنظیم عمق صندلی
  4. شیب /قابلیت خم شدن

صندلی اداری مناسب کمردرد

یک صندلی مناسب یک شروع عالی کاری را به همراه  دارد، اما فقط تهیه دفتر کار خود با صندلی های ارگونومیک کافی نیست. برای اینکه صندلی ها وظیفه خود را به درستی انجام دهند ، باید با دقت متناسب با بدن هر فرد تنظیم شوند.

مهم نیست که از چه نوع صندلی ارگونومیک یا صندلی اداری مناسب کمر درد استفاده می شود، برای بهبود گردش، خون لازم است در طول روز استراحت کوتاه مدت انجام شود. برخاستن از روی صندلی هر از چند گاهی باعث تقویت ماهیچه ها ی بدن می شود ، فشار چشم را از بین می برد و خستگی را کاهش می دهد.

اهمیت ابعاد صندلی اداری در حمایت از ستون فقرات

پشتی تکیه گاه صندلی اداری ارگونومیک باید از 12 تا 19 اینچ عرض داشته باشد. اگر تکیه گاه جدا از صندلی باشد ، باید از نظر ارتفاع و زاویه قابل تنظیم باشد. با توجه ویژه به حمایت مناسب از ناحیه کمر ، باید بتواند منحنی طبیعی ستون فقرات را پشتیبانی کند. اگر صندلی اداری، نشیمن و تکیه گاه را به صورت یک تکه در کنار هم قرار داده باشد ، پشتی باید از زاویه جلو و عقب قابل تنظیم باشد، باید مکانیسم قفل آن را تنظیم کند تا هنگامی که کاربر زاویه مناسب را تعیین کرد، از عقب رفتن ناخواسته جلوگیری شود.

نکاتی پیرامون صندلی اداری مناسب کمردرد

ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم کنید که وقتی پاها روی زمین قرار می گیرند زانوها در زاویه 90 درجه قرار بگیرند.

دسته های بغل را طوری تنظیم کنید که آرنج ها در زاویه 90 درجه قرار بگیرند. این بدان معناست که شما مقداری از فشار شانه ها و قسمت فوقانی کمر خود را کاهش خواهید داد.

معرفی انواع صندلی اداری مناسب کمردرد

در این قسمت به معرفی چند نمونه شناخته شده از صندلی های ارگونومیک و صندلی اداری مناسب کمردرد می پردازیم.

صندلی ارگونومیک زین

صندلی زین یکی از صندلی های ارگونومیک است که می تواند به عنوان صندلی میز یا صندلی کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد. این نوع صندلی اداری به شکل زین اسب است و کاربر را در موقعیتی بین نشسته و ایستاده قرار می دهد، مانند موقعیتی که هنگام سوار شدن بر اسب استفاده می شود. این حالت اجازه می دهد تا پاها به طور طبیعی پایین بیایند  و پهن شوند و یک موقعیت سالم و پایدار ایجاد کنند. این وضعیت اغلب برای بیمارانی که مشکلات کمر دارند مفید است.

صندلی ارگونومیک زین

 با استفاده طولانی مدت حتی می تواند عضلات پشت را تقویت کند. صندلی های ارگونومیک زین دارای ارتفاع قابل تنظیم هستند تا برای کاربران مختلف مناسب باشد. این طراحی برای از بین بردن برخی از مشکلات معمول با یک صندلی اداری سنتی مانند مشکلات سیستم گردش خون و خم شدن به جلو در نظر گرفته شده است.

صندلی ارگونومیک توپی ورزشی

صندلی توپی ورزشی نوعی کاملاً متفاوت از صندلی ارگونومیک است. همان طور که از نام آن برمی آید، این صندلی یک توپ است که به اندازه کافی بزرگ می باشد و می تواند کاربر را در هر استفاده از نشستن طولانی مدت پشتیبانی کند و به عنوان یک صندلی میز یا صندلی کامپیوتر به خوبی کار می کند. مهمترین مزیت این نوع صندلی این است که باعث تحرک و نشستن فعال می شود.

صندلی ارگونومیک توپی ورزشی

 یک تکان خوردن جزئی وجود دارد که باعث حرکت پاها می شود همچنین باعث تحریک گردش خون شده و عضلات را مشغول می کند. این صندلی استرس و خستگی را نیز کاهش می دهد. نشستن روی توپ باعث می شود موقعیت لازم برای ماندن روی توپ به طور خودکار وضعیت بدن را بهبود بخشد. این توپ در اندازه های مختلف ارائه می شود تا ارتفاع مناسب را برای هر کاربر پیدا کند.

 

صندلی ارگونومیک زانو زده

صندلی زانو زده صندلی اداری است که پشت ندارد و کاربر را در حالت زانو زده اصلاح شده قرار می دهد. این طرح با کشیدن باسن به سمت جلو و تراز کردن کمر ، شانه ها و گردن، وضعیت خوب نشستن را در فرد ایجاد می کند.

صندلی ارگونومیک زانو زده

این نوع صندلی ارگونومیک وزن را بین لگن و زانو توزیع می کند که باعث کاهش فشرده سازی ستون فقرات می شود و بنابراین استرس و تنش در عضلات کمر و پا را کاهش می دهد. این صندلی ارگونومیک دارای یک صندلی کج به سمت جلو است که منجر به موقعیت طبیعی تری برای ستون فقرات می شود. در نتیجه یک صندلی اداری ایجاد می شود که هنگام نشستن احساس راحتی بیشتری به افراد می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *