سبد خرید

جهت دریافت دریافت مشاوره یا پیش فاکتور با شماره 09904559545 تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

بررسی تفاوت فوم سرد و اسفنج

بررسی تفاوت فوم سرد و اسفنج

ما برای محیط زندگی و کار خود سعی می کنیم مبل و صندلی های مناسبی انتخاب کنیم، اما هنگام خرید مبل علاوه بر ظاهر آن به چه بخش های دیگری باید توجه داشت؟ تمام وسایل اطراف ما طول عمر متفاوتی دارند. مبل ها نیز پس از مدتی استفاده، ممکن است شکل ظاهری اولیه خود را از دست بدهند، اما با پیشرفت روز افزون صنعت، شاهد موادی هستیم که به مبل ها کمک می کنند تا طول عمر بیشتری داشته باشند و ما بتوانیم سالیان سال از آنها استفاده کنیم.

 شما باید به نشیمن و تکیه گاه مبل توجه خاصی داشته باشید، زیرا دائما از آن ها استفاده می شود و ممکن است دچار نرمی و افتادگی بیش از حد شوند یا ممکن است از مواد بسیار سفت ساخته شده باشند و هنگام نشستن، احساس راحتی نداشته باشیم. در ساخت صندلی ها و مبل ها معمولا از انواع اسفنج یا فوم استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند. شما باید تفاوت فوم سرد و اسفنج را بدانید تا متوجه شوید کدام یک برای مبلمان شما مناسب تر است.

فوم سرد چیست و چرا محبوبیت زیادی دارد؟

تفاوت فوم سرد و اسفنج

 یکی از بزرگترین نوآوری ها در مبلمان و لوازم داخلی، استفاده از فوم های سرد شده است. آیا می دانید تفاوت فوم سرد و اسفنج چیست و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟ در گذشته تنها در صندلی های تئاتر یا صندلی های ماشین از این فوم ها استفاده می شد تا این که کمپانی های مبل سازی برای این که مبل ها شکل خود را از دست ندهند، شروع به استفاده از این فوم ها در صنعت خود کردند که انقلابی در صنعت مبل سازی محسوب شد. فوم قالب گیری شده سرد دارای پوستی است که خروج هوا را کاهش داده و شکل دائمی خود را حفظ می کند. فوم سرد، همان طور که از نامش پیداست، بدون استفاده از گرما تولید می شود.

مزیت فوم سرد این است که به دلیل تراکم بالا، در گذر زمان، مبل بسیار کمتر دچار افتادگی خواهد شد. اگر بخواهید فوم سرد را تشخیص دهید، باید بدانید تفاوت فوم سرد و اسفنج چیست و توجه داشته باشید ویژگی بارز فوم سرد، نرمی و انعطاف بالای آن است. کاربرد فوم سرد به دلیل مزیت های بی شمار آن، بسیار گسترده بوده و توانسته رضایت مشتریان را جلب نماید.

انواع اسفنج و فوم

 انواع اسفنج

  • فوم قالبی

 این فوم از مواد پلی آمیک اسید ساخته شده است و با مواد افزودنی و عوامل کف کننده ترکیب شده و با فشار، در قالب های ساده و گرم به اشکال مختلف ساخته می شود. کاربرد این اسفنج ها بیشتر در کوسن و پشتی صندلی ها است.

  • اسفنج فومی

تفاوت فوم سرد و اسفنج معمولا در مواد سازنده آنها است. ماده اصلی سازنده این اسفنج، پلی اتر است. مواد اولیه این اسفنج مانند پنبه های کف کرده هستند که با برش های مختلف آن ها را در هر ابعادی نیاز داشته باشند تولید می کنند. می توان سختی و نرمی این اسفنج ها با را تغییر در ضخامت مواد اولیه، تنظیم کرد.

 

  • لاستیک اسفنجی

 برای این که بدانید تفاوت فوم سرد و اسفنج چیست لازم است با انواع اسفنج آشنا شوید که یکی از آنها لاستیک اسفنجی است. لاستیک اسفنجی مزایای زیادی دارد که می تواند گزینه مناسبی در صنعت مبل سازی باشد. انعطاف بالا، کشش بسیار خوب و از حالت خارج نشدن این نوع اسفنج ها بسیار کاربردی است، اما قیمت بالای این محصول یکی از مشکلاتی است که استفاده از آن را‌محدود کرده است. حتی ارزان ترین مدل اسفنج پلاستیکی، از مدل های دیگر اسفنج بسیار گران تر است.

  • فوم بازیافت شده

نوعی محصول مبلمان به نام “فوم بازیافت شده” وجود دارد که در واقع از اسفنج های شکسته شده تولید می شود. به دلیل هزینه کمی که این روش دارد، در تمام جهان مورد استفاده قرار گرفته است، اما مسئله ای که باید به آن توجه داشت کیفیت این فوم ها خواهد بود که کیفیت بسیار کمتری از باقی اسفنج ها دارد.

  • فوم گرم

فوم گرم با روش متفاوت تری ساخته می شود و تفاوت های زیادی با فوم سرد دارد. این فوم در صنعت مبل سازی پر کاربرد است اما محبوبیت فوم سرد بیشتر از فوم گرم است. برای تشخیص فوم گرم باید بدانید این فوم، بر خلاف فوم سرد، سفت و غیر منعطف است. فوم گرم در کوره و در دمای بالا ساخته می شود. فوم گرم عمدتا طول عمر کمتری نسبت به فوم سرد دارد. شما می توانید با استفاده از قابلیت ارتجاعی فوم سرد آن را از فوم گرم تشخیص دهید.

فوم گرم

تفاوت های اصلی فوم سرد و اسفنج چیست؟

اگر در مورد خصوصیات فوم و اسفنج اطلاعات داشته باشید می‌توانید تفاوت فوم سرد و اسفنج را تشخیص دهید. یکی از تفاوت های بارز فوم و اسفنج تراکم آن ها است. باید بدانید که هرچه تراکم مواد به کار رفته بیشتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود و دیرتر دچار افتادگی می شود. ممکن است کیفیت خوب مواد مورد استفاده در مبل، قیمت مبل را تغییر دهد اما اگر شما مبلی با متریال خوب تهیه کنید، در سال های آینده دیگر نگران تعویض مبلمان و دکوراسیون خود نخواهید بود. پس مهم است که در مورد تفاوت فوم سرد و اسفنج اطلاعاتی کافی داشته باشید.

 از دیگر تفاوت های اصلی فوم و اسفنج می توان به حالت ارتجاعی آنها اشاره کرد. در بررسی تفاوت فوم سرد و اسفنج باید بدانید که فوم سرد علاوه بر تراکم بالا، دارای خاصیت ارتجاعی بیشتری است که به برگشتن ظاهر فوم به حالت اولیه کمک می کند. به همین دلیل پس از استفاده های مکرر حالت اصلی خود را از دست نمی ‌دهد.

یکی دیگر از تفاوت ها، مقاومت در برابر حرارت است که می‌توان در تفاوت فوم سرد و اسفنج به آن اشاره کرد. برخی فوم ها خاصیت مقاومت در برابر شعله دارند و نسوز هستند، این خاصیت فوم ها باعث میشود در گذر زمان مبل ها به وسیله عواملی مانند گرما و رطوبت، فرسوده نشوند.

تفاوت فوم سرد و اسفنج

چه متریالی برای مبل خوب است؟

شما حتما برای تکمیل دکوراسیون خود نیاز به خرید مبل پیدا می ‌کنید. پس باید تفاوت فوم سرد و اسفنج را بدانید. همچنین با انواع اسفنج و فوم آشنا باشید تا بسته به این که مبل را برای چه مکانی نیاز دارید، خریداری کنید. شما ممکن است مبلمان را برای خانه خود احتیاج داشته باشید، پس باید مبلی خریداری کنید که متریال آن هم مقاوم و هم راحت باشد یا ممکن است مبل را برای مطب، مغازه و یا شرکت نیاز داشته باشید که در این صورت مبل شما باید از متریالی با مقاومت بالا ساخته شده باشد تا دچار فرسودگی نشود و ظاهر خود را نیز از دست ندهد. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در این زمین به سایت قصر چوب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *