سبد خرید

به علت نوسانات قیمت ،قبل از خرید، حتما قیمت محصول خود را به صورت تلفنی و یا  گفتگوی آنلاین استعلام کنید.

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

ساخت میز کارشناسی و اداری

3 نکته بسیار مهم در ساخت میز کارشناسی و اداری

پس از تاسیس یک شرکت یا یک اداره، مطمئنا اولین کاری که باید انجام شود، خرید و یا سفارش میز و صندلی های مخصوص است. هر اداره یا شرکت با توجه به نوع دیزاین و دکوراسیون محیط میز یا صندلی های مخصوص خود را تهیه می کنند. میز و صندلی جدای از این که کار  کارمندان را راه می اندازد، تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون شرکت یا اداره می گذارد. شاید بارها به اداره های مختلف یا شرکت های به خصوص رفته باشید.

مطمئنا شما نیز اولین چیزی که می بینید میز و صندلی، نوع چینش و نوع متریال آنها است. پس می توانید درک کنید که این وسایل تا چه حد مهم و تاثیر گذار هستند. ما در این مقاله به تعریف میزکارشناسی و اداری می پردازیم و در مورد انواع متریال و نوع ساخت میز کارشناسی و اندازه های آن صحبت خواهیم کرد.

میز کارشناسی یا  اداری چیست؟

میز یک سطح صاف و مسطح است که دارای پایه، کشو و امکانات مختلف دیگر است. معمولا این میز ها در شرکت ها، اداره ها و مراکز دیگر برای مطالعه، کار با وسایل الکترونیکی یا نقشه کشی و یا انجام دادن برخی تعمیرات یا کارهای اداری مورد استفاده قرار می گیرند. میز ها به صورت یکسان نیستند و هر کدام با توجه به نوع سلیقه و نوع دکوراسیون ممکن است متغیر باشند. میز های اداری انواع مختلفی دارد، میز هایی که ساده و بدون هیچ نوع کشویی هستند یا میز هایی که دارای کشو های قفل دار و یا میزهایی که مخصوص کار با کامپیوتر و لپ تاپ هستند.

میز و صندلی اداری باید کمی رسمی تر و حرفه ای تر از میز های دیگر سفارش داده شود. در واقع باید بدانید که میز و صندلی ها به عنوان اعتبار  شرکت یا اداره شما هستند و باید در انتخاب آن حرفه ای و با دقت عمل کنید در ادامه پیرامون متریال در ساخت میز کارشناسی صحبت خواهیم کرد.

طراحی و ساخت میز کارشناسی و اداری

در اداره ها و شرکت ها کارمندان ساعت ها پشت میز می نشینند و کار می کنند، در نتیجه باید آنقدر میز و یا صندلی استاندارد و خوب باشد تا افراد دچار خستگی و یا ناراحتی های جسمانی نشوند. در این بخش به مواردی که باید در طراحی و ساخت میز های اداری لحاظ شود، صحبت می کنیم.

متریال در ساخت میز کارشناسی

میز ها معمولا دارای متریال مختلفی هستند که با توجه به نوع سلیقه و یا دیزاین یک اداره یا شرکت ممکن است انتخاب شوند. میز ها دارای سه متریال مختلف هستند:

  • میز چوبی
  • میز فلزی
  • میز لمینیت

میز کارشناسی و اداری چوبی

میز کارشناسی و اداری چوبی

شاید وقتی صحبت از میز می شود اولین چیزی که به ذهن شما می رسد میز هایی از جنس چوب هستند. میز های چوبی یک ابهت خاصی را می تواند به محیط ببخشد و قدرت و اقتدار شرکت را به رخ بکشد. انتخاب یک میز چوبی برای محیط می تواند سبک کلاسیک را در ذهن تداعی کند. معمولا میز های چوبی گران تر می باشند، زیرا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این کیفیت بالا ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد. میز های چوبی معمولا  از چوب درخت های متفاوتی  از جمله چوب گردو، افرا، گیلاس و بلوط ساخته می شوند که این چوب ها جزو با کیفیت ترین نوع چوب ها هستند.

میز کارشناسی و اداری فلزی

میز های فلزی میزهایی هستند که دارای سطح  و پایه های فلزی هستند. استفاده از این نوع میز سبک مدرن را در ذهن تداعی می کند و اگر علاقه دارید محیط اداری تان یک محیط به روز و مدرن جلوه کند می توانید از این متریال استفاده کنید. میز های فلزی با دوام هستند و می توانند ظاهر خوبی را به محیط اداره ببخشند. این نوع میز ها چون از جنس فلز هستند، به آسانی تمیز می شوند و هرنوع آلودگی بر روی آنها با یک شست و شوی ساده از بین می رود. این میز ها هم با توجه به متریالی که دارند سالهای زیادی می توانند دوام بیاورند.

میز کارشناسی و اداری لمینیت

شاید جلوه  و زیبایی که میز لمینیت به محیط می دهد بیشتر از میز های چوبی نباشد، اما کمتر از آن هم نیست. در میز های لمینیت دست شما برای انتخاب نوع و سبک ساختاری آن بازتر است  و استایل جالبی را به محیط اداری می بخشد. میز های لمینیت نیز طرفداران خاص خود را دارند و یک نوع میز پرکاربرد با کیفیت است.

ابعاد استاندارد در ساخت میز کارشناسی و اداری

ابعاد استاندارد در ساخت میز کارشناسی و اداری

اولین چیزی که باید قبل از سفارش میز ها بدانید این است که چگونه میز را اندازه گیری کنید؟ زیرا این امر بر نحوه اندازه گیری فضای موجود در اداره تاثیر  می گذارد. غالبا مردم بین عرض و عمق و ارتفاع دچار اشتباه می شوند و در نهایت یک میز اشتباه را خریداری می کنند.

در اینجا اندازه گیری اساسی مورد نیاز شما را توضیح می دهیم.

عرض: اندازه گیری میز از چپ به راست وقتی که به آن نگاه می کنید. باید بدانید سطح میزی که می خواهید تا چه اندازه عریض باشد؟ اگر اداره ای دارید که هم باید کامپیوتر و پرونده های مختلف بر روی میز قرار بگیرد پس باید یک میز عریض سفارش دهید.

ارتفاع: اندازه گیری از پایه به بالا. این یک اندازه گیری استاندارد است. معمولا باید نوع ارتفاع یک میز استاندارد باشد تا کارمندان بتوانند راحت  برروی آن کار کنند.

عمق: اندازه گیری از پشت به جلو ، وقتی که به میز نگاه می کنید. همانطور که هنگام استفاده از میز کار می کنید. میز باید آنقدر عمق داشته باشد که بتواند تمام وسایل لازم را در خود جای دهد.

اندازه میز اداری بسیار مهم است. کارمندان ساعت های بسیاری از روز خود را پشت میز ها می نشینند ومشغول به کار هستند، در نتیجه یکی از مهم ترین نکته ها در طراحی و ساخت میز های اداری و کارشناسی توجه به اندازه درست و به جای آن است. باید میزی طراحی شود که فرد به راحتی بتواند پشت میز بنشیند و کارهای روزمره اداری را انجام دهد.

شکل میز اداری

شکل میز اداری

انتخاب شکل یک میز بستگی به نوع کاری که انجام می دهید، دارد. نمی توان همه میز هارا با هم یکی دانست و از آن استفاده کرد. مثلا شرکت های مهندسی و نقشه کشی نباید از میز های کوچک و مربعی شکل استفاده کنند، میز های آنها باید بزرگ و عریض باشد تا بتوانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام دهند.

کیفیت میز کارشناسی و اداری

میزی که می سازید یا تهیه می کنید باید یک میز با کیفیت باشد. مهم نیست که نوع فعالیت اداره شما به چه شکل است، تنها چیزی که مهم است استحکام و کیفیت بالای میزی است که انتخاب می کنید. میز باید تحمل وزن بالا را داشته باشد و بتواند سالهای متمادی را دوام بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *