سبد خرید

جهت دریافت دریافت مشاوره یا پیش فاکتور با شماره 09904559545 تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

صندلی اداری پنوماتیک

صندلی اداری پنوماتیک چیست؟

صندلی اداری پنوماتیک به هر صندلی اداری که از نظر ارتفاع با استفاده از اهرمی در زیر صندلی قابل تنظیم باشد داده میشود. آنها در بسیاری از مکان های کاری یافت میشوند. زیرا داشتن یک ارتفاع قابل تنظیم یک ویژگی ارگونومیک محسوب میشود.

ویژگی های مهم صندلی های پنوماتیک

ارتفاع نشیمنگاه یک صندلی اداری ارگونومیک باید به راحتی قابل تنظیم باشد. یک پیستون گازی پنوماتیک که امر تنظیم ارتفاع را تسهیل میکند، بهترین نوع ممکن برای این مکانیزم است.

یک صندلی اداری با بازه ارتفاع نشیمنگاه بین 40/6 تا 53/3 سانتی متر از کف، معمولا برای اکثر افراد قابل استفاده میباشد که در حالت ایده آل باید رانها در حالت کاملا افقی، و راستای ساعدها تقریبا همسطح میز کار باشد.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه یک صندلی قادر است در چنین حرکتی سیال با لمس یک اهرم حرکت کند و به سمت بالا و پایین برود؟

اجزای تشکیل دهنده صندلی پنوماتیک

تعدادی از اجزای تشکیل دهنده صندلی پنوماتیک وجود دارد. اینها عبارتنداز پایه (که معمولا از سه، چهار یا پنج چرخ تشکیل شده است) یک سیلندرگازی ( که هوای فشرده شده را ذخیره می کند و به یک پوشش تلسکوپی تعبیه شده است) صندلی که به صفحه ای تعلق دارد که دارای اهرام قابل تنظیم است و پشتیبانی پشتی.

در اصل، صندلی اداری پنوماتیک دار اطراف یک سیلندر عمل می کند. محفظه هوا در این سیلندر به پیستونی متصل شده است که در صورت فعال شدن توسط کسی که اهرم را فشار می دهد وارد محفظه می شود.

این عمل بیشتر هوای داخل محفظه را فشرده می کند و در نتیجه حرکتی ایجاد میشود که باعث می شود صندلی بلند شود. وقتی پیستون بیشتر از داخل محفظه منتقل میشود، هوا را داخل آن محفظه منبسط می کند و اجازه می دهد تا صندلی پائین بیاید.

پنوماتیک چیست؟

هرگاه بتوانیم هوای اطرافمان را به طریقی ذخیره و فشرده نمائیم انرژی موجود در هوای فشرده می تواند کاری را برای ما انجام دهد که به آن پنوماتیک گفته می شود.

بسیاری از صندلی های اداری و کار موجود امروزه شامل چندین ویژگی ارگونومیک و پشتیبانی یا پیشرفت های عملکردی نسبت به صندلی های اداری گذشته است.

به نظر می رسد صندلی کامپیوتر ارگونومیک یا صندلی های کاری که امروزه ساخته شده است، دارای یک اهرم و تنظیم صندلی اداری استاندارد است.

اصطلاح “هیدرولیک” به چه معناست؟

هیدرولیک – و پنوماتیک – اصطلاحاتی هستند که برای کاربردهای قدرت سیال استفاده می شوند. هیدرولیک از فلز مایع تراکم ناپذیر (مانند روغن) برای فعال کردن حرکت ماشین‌آلات استفاده می‌کند.

و پنوماتیک از گازی که به راحتی قابل تراکم است مانند هوا (یا گاز خالص) برای فعال کردن عملکرد مشابه استفاده می‌کند. سیستم‌های هیدرولیک می‌توانند بارهای سنگین را جابه‌جا کنند.

با این حال، فناوری پنوماتیک تمیزتر است، برای بارهای سبک‌تر (مانند صندلی‌های اداری) استفاده می‌شود و هم ایمن‌تر و هم ذخیره‌سازی آسان‌تر است.

هر دو سیستم از یک فناوری استفاده می کنند، با این حال، پنوماتیک معمولا برای صندلی های اداری استفاده می شود.

تنظیم ارتفاع صندلی اداری پنوماتیک

بسیاری از صندلی های رایانه ای، وظیفه ای، ارگونومیک و کار اکنون این ویژگی را ارائه می دهند. تنظیم ارتفاع پشت به کاربر اجازه می دهد منطقه پشتیبانی کمری پشتی را در یک محدوده ثابت برای پشتیبانی اختصاصی قرار دهد.

تنظیم ارتفاع پشت اغلب با چرخاندن دانش موجود در ساقه یا قاب پشتی اصلاح می شود. پس از شل شدن این دستگیره، پشتی می تواند بلند شود یا به موقعیت دلخواه پایین بیاید، سپس دستگیره سفت می شود تا موقعیت را نگه دارد.

تنظیم ارتفاع عقب Ratchet همچنین در بعضی از مدل های جدیدتر صندلی های اداری محبوبیت بیشتری پیدا می کند، این امر باعث می شود استفاده از دستگیره از بین برود.

و با بالا بردن یا پایین آوردن کمر به سطح مطلوب تنظیم و کنترل شود و سپس با استفاده از چرخ دستی در حالت خود قفل شود.

سیلندر گاز چیست و چگونه کار می کند؟

سیلندرهای گاز یا سیلندرهای پنوماتیکی، وسایلی هستند که نیروی تحت فشار گاز فشرده را گرفته و آن را از داخل محفظه ای عبور می دهند که سپس پیستون را در محل مورد نیاز حرکت می دهد.

این حرکت و نیرو باعث می شود که صندلی اداری پنوماتیک به سمت پایین یا بالا بروند.

هنگامی که اهرم روی صندلی فشار داده می شود، گاز به داخل و خارج محفظه فشار داده می شود و این حرکت را تسهیل می کند.

چرا صندلی اداری شما از حرکت ایستاده است؟

اگر از یک صندلی اداری هر روز استفاده می شود و کاملا قدیمی است، تنظیم ارتفاع ممکن است اولین کاری باشد که باید انجام شود. اگر صندلی شما بالا یا پایین نمی رود.

معمولاً به دلیل خرابی سیلندر گاز یا به دلیل مکانیسم بالابر است که کار نمی کند. بسته به اینکه صندلی چقدر قدیمی است، می توانید آن را به سازنده بازگردانید، خودتان آن را تعمیر کنید یا…

خرید انواع صندلی اداری طبی و پنوماتیک

البته بسیاری از کارکردهای صندلی دیگر در بازار وجود دارد و بسته به ترجیح شخصی شما ، میزان روزانه زمان صرف شده در یک صندلی و استفاده مورد نظر شما ممکن است شما نیاز داشته باشید یا بخواهید یک صندلی اداری پنوماتیک با کنترل ها یا ویژگی های ارگونومیک بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *