سبد خرید

جهت دریافت دریافت مشاوره یا پیش فاکتور با شماره 09904559545 تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

آشنایی با انواع صندلی انتظار فلزی فرودگاهی

10 مدل از انواع طراحی صندلی انتظار

مقدمه

مطمئنا بارها اتفاق افتاده است که به یک اداره یا مطب دکتر رفته و برای مدتی منتظر مانده باشید. در برخی مواقع ممکن بود صندلی انتظاری که برای شما قرار داده بودند، انقدر سفت و سخت باشد که احساس راحتی نداشته باشید و یا نیز ممکن بود که یک مبل بسیار نرم و راحت برای شما و سایر مهمانان و مشتری ها در سالن قرار داده باشند. در کل هرچه صندلی انتظاری که برای شما و سایر افراد می گذارند راحت تر باشد، تجربه و احساس شما نسبت به آن محیط، مثبت تر خواهد بود. اگر شما شرکت یا مطبی می خواهید راه اندازی کنید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، انتخاب یک صندلی انتطار خوب و مناسب است. باید در درجه اول راحتی و حس مثبت مشتری ها برای شما مهم باشد. ما در این مقاله به معرفی انواع طراحی صندلی انتظار می پردازیم، تا با کمک ما بتوانید یک صندلی خوب را انتخاب کنید.

  1. صندلی مهمان

طراحی صندلی انتظار

صندلی مهمان یکی از گزینه های انتخاب صندلی انتظار است. این صندلی، دارای روکش چرم است که تجربه راحت و لذت بخشی را برای مهمانان یا مشتری های شما فراهم می کند. این صندلی ها به دو صورت دسته دار و بدون دسته در بازار موجود هستند. صندلی های دسته دار بهتر از بدون دسته می باشد، اما در نهایت شما می توانید با توجه به نوع دکوراسیون و سلیقه تان آنها را خریداری کنید. طراحی صندلی انتظار مهمان بسیار ساده و مناسب برای انواع مکان هاست.

  1. صندلی باریاتریک

طراحی صندلی انتظار

صندلی باریاتریک نوعی از صندلی های انتظار است که می تواند بیش از حد استاندارد، وزن تحمل کند. وزن استانداردی که هر صندلی می تواند آن را تحمل کند 250 پوند می باشد، در حالی که تحمل این صندلی از وزن 300 تا 700 پوند است. صندلی باریاتریک راحت، نرم و کاملا برای افرادی که اضافه وزن دارند، مناسب است.

  1. صندلی کلاب

طراحی صندلی انتظار

صندلی های کلاب یک نوع صندلی انتظار از جنس مخمل هستند که حالت بالشتک دارند. این نوع صندلی بیشتر مناسب سالن های استراحت یا مکان هایی که بازدید کننده دارند، است. این صندلی ها تجربه مطبوع و خوبی را می توانند به مهمانان شما بدهند، زیرا بسیار نرم و راحت بوده و در حالت استانداردی ساخته شده اند. در طراحی صندلی انتظار کلاب، اولویت راحتی مهمانان است.

  1. مبل ها

مبل ها

مبل ها کاناپه هایی با درجه تجاری هستند، که غالبا به قسمت پذیرایی اضافه می شوند. مبل ها به طور معمول می توانند تا سه نفر با اندازه متوسط را در خود جای دهند و از لحاظ روکش به صندلی های کلاب شباهت دارند. معمولا کسانی که فضای لاکچری تری برای محیط کاری خود می خواهند، از مبل ها به عنوان صندلی انتظار استفاده می کنند. شما می توانید مبل هایی در رنگ ها و اندازه های متفاوتی را برای محیط کاری خود فراهم کنید.

  1. نیمکت ها

نیمکت ها

نیمکت ها مانند مبل ها می توانند افراد بیشتری را در خود جای دهند، اما به نسبت مبل ها و سایر صندلی های انتظار دیگر، کارایی و راحتی کمتری دارند. نیمکت ها پشتی و یا دسته ندارند و این ممکن است باعث ناراحتی مهمانان یا مشتریان شود. در کل این صندلی های انتظار می توانند برای محیطی مناسب باشند که مشتریان یا مهمانان، زمان کمتری به انتظار می نشینند.

  1. صندلی های ردیفی

صندلی های ردیف

صندلی های ردیفی یا پشت سرهم، شامل دو یا چند صندلی انتظار است که توسط پایه ها و دسته های مشترکی به هم متصل شده اند. از صندلی های پشت سرهم می توان به عنوان مجموعه ای از چند صندلی یاد کرد. این صندلی ها نرم هستند و مهمانان می توانند به راحتی بر روی آن بنشینند و منتظر بمانند. این صندلی ها بالشتک و پشتی نرم و راحتی دارند.

  1. صندلی های دسته دار با میز متحرک

صندلی های دسته دار با میز متحرک

این مدل از صندلی ها دارای یک سطح کار کوچک و متحرک بوده که به یک یا هر دو دسته صندلی متصل است. این صندلی های نرم و راحت، معمولا برای شرکت ها یا مکان هایی مناسب است که مشتری ها یا مهمانان باید مدارکی را پر نمایند.

  1. صندلی های پشتی متحرک

طراحی صندلی انتظار

صندلی پشتی متحرک، مانند صندلی دسته دار متحرکی است که نوع الگوی آن کمی تفاوت دارد. در این نوع صندلی، پشتی و تکیه گاه متحرک است و همراه کاربر حرکت می کند. طراحی صندلی انتظار با پشتی متحرک، راه کار مناسبی برای مراکز درمانی است. صندلی پشتی متحرک، دارای دسته و پایه های چوبی بوده و بالشتک های نرمی دارد، تا کاربر در مدت طولانی دچار ناراحتی نشود.

  1. صندلی های ساده و بدون دسته

صندلی های ساده و بدون دسته

صندلی های ساده و بدون دسته فضای کمتری را اشغال می کنند، زیرا قادر هستند در نزدیکی صندلی های دیگر اتاق قرار بگیرند. این صندلی ها مخصوص کسانی است که به دنبال صندلی های انتظار ساده و مقرون به صرفه هستند. این صندلی ها به اندازه صندلی های دیگر راحت و نرم نبوده و کارایی چندانی را ندارند.

  1. صندلی های تو در تو

صندلی های تو در تو

صندلی های تو در تو، صندلی های متحرکی هستند که حمل و نقل آسانی دارند و می توانند به راحتی در هم جمع شوند. این صندلی ها مخصوص مکان هایی است که فضای کافی ندارند.

همانطور که اشاره شد صندلی های انتظار انواع زیادی دارند مانند، صندلی های فلزی، آلومینیومی، پلاستیکی، پارچه ای و غیره. متناسب به نوع فضای عمومی باید مناسب ترین آنها را انتخاب کنید. تحقیقات علمی نشان می دهد که افراد در حالت نشسته مدت زمان زیادی را منتظر می مانند، پس اگر کسب و کار خاصی دارید که مراجعه کنندگان مدت زمان زیادی را باید منتظر بمانند،  انتخاب صندلی انتظار مناسب و استاندارد بسیار اهمیت دارد. بهترین کار این است که از صندلی های انتظاری استفاده کنید که هم از نظر ارگونومیک و راحتی و هم به لحاظ زیبایی شناسی مناسب باشد. ارگونومیک بودن طراحی صندلی انتظار باعث می شود تا بدن افراد در وضعیت مناسبی قرار گیرد و مشتریان به راحتی بر روی آن بنشینند و مدتی طولانی را در سالن انتظار وقت بگذرانند بدون اینکه احساس خستگی کنند. نکته دیگر در طراحی صندلی انتظار رعایت اصول زیبایی شناسی است که می تواند جلوه مناسبی به محل کار شما بدهد، پس بهتر است که صندلی انتظاری که انتخاب می کنید متناسب با دکوراسیون محل کارتان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *