سبد خرید

به علت نوسانات قیمت ،قبل از خرید، حتما قیمت محصول خود را به صورت تلفنی و یا  گفتگوی آنلاین استعلام کنید.

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

بررسی انواع طراحی صندلی دانش آموزی در مدارس

بررسی انواع طراحی صندلی دانش آموزی در مدارس

خاطرات ما در مدرسه هر چه قدر هم ناچیز اما همیشه در ذهن ما باقی می‌مانند. خاطرات خوشی مثل نشستن بر روی صندلی و نیمکت های مدرسه، گوش سپردن به معلمین خود و خوردن میان وعده‌ به همراه دوستانمان در زنگ تفریح، همیشه همراه ما هستند. این خاطرات در ضمیر ناخودآگاه ما باقی می‌ماند اما در کنار این خاطرات، صندلی‌های مدارسمان، محلی که ما بر روی آنها این خاطرات را ثبت کرده‌ایم، فراموش شده‌ و در ذهن ما پاک شده‌اند.

همانطور که همه ما می‌دانیم بیشتر صندلی‌ها، نیمکت ها و میز های ما در گذشته از چوب ساخته شده بودند. اما امروزه این وسایل از ترکیب چوب و فلز، چوب و پلاستیک یا تنها با پلاستیک ساخته می‌شوند.

در این لیست ما بهترین و مدرن‌ترین طراحی ها را به شما معرفی می‌کنیم:

از ویژگی‌های مهم طراحی صندلی‌ دانش آموزی، راحت و محکم بودن و البته نگهداری آسان آنها خواهد بود.

نمونه هایی از طراحی صندلی دانش آموزی برای مدارس:

  1. طراحی صندلی دانش آموزی دسته دار

طراحی صندلی دانش آموزی دسته دار

صندلی دانش آموزی دسته دار مخصوص مدارس است که دسته آن در سمت راست صندلی متصل شده است. این مدل یکی از طراحی های جالب برای صندلی مخصوص دانش آموزان است به طوری که در بیشتر فیلم‌ها و سریال ها برای مدارس، از صندلی دانش آموزی دسته دار استفاده می‌شود. بسیاری از مدارس از این طرح صندلی دانش آموزی استفاده می‌کنند با وجود اینکه شاید به نظر، نوشتن بر روی دسته‌های آن برای دانش آموزان با جثه های بزرگ سخت باشد؛ اما اینطور نیست و آنها به راحتی می‌توانند از صندلی دانش آموزی دسته دار استفاده کنند و ساعت ها بر روی آن بنشینند. در بیشتر موارد دسته های این صندلی و پایه های آن از جنس فلز ساخته می‌شوند.

 

  1. نیمکت چوبی دانش آموزی

نیمکت چوبی دانش آموزی

امروزه در طراحی نیمکت دانش آموزی برای مدارس به دلیل وجود خطر حشراتی مثل موریانه و همچنین هزینه نگهداری نسبتا بالای آنها، از چوب برای ساخت آنها استفاده نمی‌شود. به همین‌ خاطر برای ساخت نیمکت مدارس از مواد فلزی در کنار چوب استفاده می‌شود. نشیمن و تکیه‌گاه این طرح صندلی از جنس چوب و دسته و پایه‌های آن از جنس فلز می‌باشد.

 

  1. طراحی صندلی دانش آموزی پلاستیکی

طراحی صندلی دانش آموزی پلاستیکی

امروزه پلاستیک به یکی از مواد محبوب تبدیل شده است و به صورت گسترده در دنیا کاربرد دارد. تقریبا برای ساخت همه‌‌ اشیا از پلاستیک استفاده می‌شود. از این ماده نیز در ساخت صندلی‌ استفاده می‌شود. طراحی صندلی دانش آموزی پلاستیکی به گونه‌ای است که از دوام و استحکام بیشتری برخوردار است و در عین حال دارای ویژگی‌های مثبتی همچون عدم نیاز به مراقبت زیاد و در کنار آن وزن سبک آنها می‌باشد. دانش آموزان به راحتی می‌توانند این صندلی ها را حرکت دهند. از دیگر نکات مثبت، امکان سفارش صندلی دانش آموزی پلاستیکی در تمامی رنگ ها است.

 

  1. صندلی پلاستیکی لبخند، مخصوص دانش آموزان ابتدایی

صندلی لبخند با داشتن تیکه گاهی که بر روی آن صورتک بامزه یا شکلی کارتونی طراحی شده است، مناسب برای کودکان می‌باشد. این صندلی دانش آموزی پلاستیکی با طرح لبخند در رنگ های متنوع و مناسب برای سایزهای کوچک موجود می باشند.

 

  1. طراحی صندلی دانش آموزی مشبک

تکیه‌گاه و نشیمنگاه این صندلی به صورت شبکه شبکه‌ و بقیه اجزای این صندلی از جنس فلز است. وزن آن سبک و راحت تر از صندلی ‌های پلاستیکی دانش‌آموزی است اما نیاز به رسیدگی و مراقبت بیشتری دارد. اما نکته قابل توجه این است که صندلی مشبک فلزی در مدارس کمتر استفاده می‌شود، به این علت که امکان شکستن شبکه‌های صندلی به صورت سهوی توسط دانش‌آموزان در مدارس وجود دارد.

 

  1. میز و صندلی یک نفره دانش‌آموزی

طراحی صندلی دانش آموزی

یکی دیگر از طرح های صندلی دانش آموزی، میز و صندلی یک نفره است که در بعضی از مدارس استفاده می‌شود. در طراحی صندلی دانش آموزی یک نفره، جایگاه کوچکی در زیر آن برای نگهداری کتاب تعبیه شده است. اما این نوع صندلی ها حجم نسبتا زیادی را اشغال می کنند و دارای وزن بیشتری هستند که حرکت دادن آن را سخت می‌کند. همچنین در طراحی این صندلی دانش آموزی قابلیت تا شو بودن و جمع کردن آن، قرار داده نشده است. تکیه‌گاه و نشیمنگاه آن از جنس چوب می‌باشد.

 

  1. صندلی طرح عنکبوت دانش‌آموزی

صندلی طرح عنکبوتی مخصوص دانش‌آموزان در مدارس به همراه پایه های بلند طراحی شده است و به همین علت برای دانش‌آموزان قد بلند مناسب می‌باشد. چیدمان این صندلی آسان است. جنس در نظر گرفته شده برای این صندلی پلاستیکی یا فلزی می‌باشد. این صندلی ها را اغلب می‌توان در رستوران های که دارای سبک خاصی هستند، مشاهده کرد. همچنین بعضی از آنها با رنگ های متنوع تولید می‌شوند.

 

  1. صندلی دانش‌آموزی و میز تحریر متصل به هم

صندلی و میز تحریر به هم متصل یکی دیگر از صندلی های منتخب این نوشته می باشد. در طراحی این صندلی‎ های دانش‌آموزی، میزی هم به صندلی متصل شده است. از نکات مثبت طراحی این صندلی دانش آموزی این است که میز چوبی متصل به صندلی قابلیت جمع شدن یا جدا شدن را دارد. اما به علت سنگینی این نوع صندلی‌ها، حرکت دادن‌ آنها کمی دشوار است. همچنین این صندلی متناسب با سایز دانش‌آموزان است.

 

  1. صندلی و میز تحریر دانش‌آموزی با قابلیت تنظیم ارتفاع

یکی از بهترین طراحی‌ صندلی دانش آموزی در مدارس، صندلی با قابلیت تظیم ارتفاع می‌باشد. این نوع صندلی مناسب برای همه دانش‌آموزان با جثه‌های متفاوت است. دانش‌آموزان می‌توانند متناسب با قد خود، ارتفاع صندلی را تنظیم کنند. در قسمت پایه های صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع وجود دارد بنابراین می‌توان ارتفاع تمامی قسمت های صندلی و میز تحریر را تنظیم کرد.

 

انتخاب مناسب ترین طرح برای صندلی دانش آموزی

صندلی یا نیمکت مدرسه مکانی ‌است که دانش ‌آموزان بیشتر زمان خود را در مدرسه به نشستن بر روی آن می‌گذرانند. بسیاری از خاطرات شیرین کودکی و نوجوانی ما در مدارس بر روی آنها اتفاق افتاده است. به همین علت در طراحی صندلی دانش آموزی باید آنها را درعین محکم بودن برای دانش‌آموزان، راحت نیز طراحی کرد. مطمئنا در این لیست متنوع، طرح صندلی یا نیمکت مورد نیاز خود برای تمامی دانش آموزان را پیدا خواهید کرد. برای تهیه تجهیزات با کیفیت محیط آموزشی به سایت قصر چوب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *