سبد خرید

به علت نوسانات قیمت ،قبل از خرید، حتما قیمت محصول خود را به صورت تلفنی و یا  گفتگوی آنلاین استعلام کنید.

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

قفسه کتابخانه می‌ تواند شما را کتابخوان کند !

قفسه کتابخانه می‌ تواند شما را کتابخوان کند !

یکی از اجزای طراحی داخلی در منزل یا محیط‌های اداری، قفسه‌ کتابخانه است. هم‌چنین یک قفسه کتابخانه جذاب، نقش زیادی در تمایل شما به کتاب خواندن دارد. قفسه‌های کتابخانه باید مطابق با دکوراسیون و هم‌چنین متناسب با نیازهایتان باشد. در این مقاله به نکاتی در مورد انتخاب قفسه‌های کتابخانه مناسب اشاره می‌شود. اگر همه این نکات را در خرید یا سفارش قفسه کتابخانه مورد توجه قرار دهید، کتابخوان‌تر خواهید شد!

برای تهیه قفسه کتابخانه، ابتدا نیازهایتان را در نظر بگیرید

قدم اول در انتخاب قفسه کتابخانه، تعیین نیازهایتان است. در واقع در گام اول باید تعیین کنید که از قفسه کتابخانه‌ای که قصد تهیه آن را دارید، دقیقا چه می‌خواهید؟ آیا کتابخوان هستید و هر روز با قفسه سر و کار دارید؟ یا این که از قفسه کتابخانه صرفا به عنوان تزیینی برای اتاقتان استفاده می‌کنید؟

انتخاب یک کتابخانه بزرگ برای اتاقتان که کتاب‌هایتان جای کمی از آن را اشغال می‌کنند و بخش بزرگی از فضای آن خالی است، قطعا انتخاب مناسبی نیست. با تهیه این قفسه کتابخانه، فقط پول و فضای اتاقتان را هدر می‌دهید!

ظاهر را فراموش نکنید

انتخاب کتابخانه‌ یا قفسه اداری که با سایر اجزا و دکوراسیون اتاق یا دفتر کارتان هماهنگی ندارد نیز همیشه به عنوان یک نقطه ضعف در طراحی داخلی اتاق یا دفتر کارتان خودنمایی می‌کند. هم‌چنین انتخاب یک کتابخانه غول‌پیکر برای یک اتاق کوچک انتخاب عاقلانه‌ای نیست و علاوه بر جاگیر بودن، جلوه بدی به اتاقتان می‌دهد.

را فراموش نکنید

هم‌چنین ممکن است بخواهید برای دفتر کار خود که ساختار رسمی دارد، کتابخانه تهیه کنید. در این حالت، باید قفسه کتابخانه‌ای با ظاهر رسمی و هماهنگ با دفترتان انتخاب کنید. انتخاب یک قفسه غیر رسمی و فانتزی ممکن است با فضای رسمی اتاقتان هماهنگی نداشته باشد و مهمانانتان را دچار تناقض بصری کند!

نه ظاهر را فدای باطن کنید و باطن را فدای ظاهر!

اشاره کردیم که هم توجه به ظاهر و هماهنگی قفسه با اتاق یا دفترتان مهم است و هم کاربردی بودن قفسه دارای اهمیت است. اما توجه کنید که هیچ کدام از این مسائل را فدای دیگری نکنید. هیچ وقت صرفا به خاطر کاربردی بودن و قابلیت استفاده آسان، یک کتابخانه با ظاهر نامناسب و ناهماهنگ را انتخاب نکنید. البته توجه داشته باشید که از آن ور بام نیز نیفتید!

نه ظاهر را فدای باطن کنید و باطن را فدای ظاهر!

انتخاب یک کتابخانه شکیل و متناسب با فضای اتاق یا دفتر شما که صرفا زیباست و قابلیت کاربردی بودن و استفاده آسان از آن‌ها برای شما وجود ندارد، کار جالبی نیست. دقت کنید که هدفتان از خرید یا سفارش قفسه کتابخانه چیست؟ اگر قرار نیست کتابخانه موردنظرتان پاسخگوی نیازهای شما نباشد، صرفا یک کالای تزیینی است. البته شاید هدفتان فقط استفاده تزیینی از کتابخانه است! در این صورت فقط سعی کنید زیباترین و هماهنگ‌ترین قفسه را انتخاب کنید و لاغیر!

قفسه کتابخانه باید در دسترس‌ترین نقطه برای کتاب‌ها باشد

قطعا کسی کتابخانه را در آشپزخانه که محل پخت و پز است، قرار نمی‌دهد! کسی چنین کاری انجام نمی‌دهد ولی مکان‌های نامناسب دیگری وجود دارند که بسیاری از افراد این محل‌ها را برای قرار دادن قفسه‌های کتابخانه انتخاب می‌کنند. درست است که در هر جایی می‌توان کتاب خواند ولی در هر جایی نمی‌توان کتابخانه قرار داد.

قفسه کتابخانه باید در نقطه دردسترس برای مطالعه قرار داشته باشد. معمولا در مکانی از اتاق که تلویزیون قرار دارد، اگر قصد کتاب خواندن هم داشته باشید، وسوسه می‌شوید که تلویزیون تماشا کنید. پس با توجه به مکان مناسب و دردسترسی که برای جای‌گیری قفسه‌های کتابخانه در نظر می‌گیرید، باید قفسه مناسب را انتخاب کنید.

کیفیت کتابخانه یا قفسه ادرای را در نظر بگیرید

کیفیت قفسه را در نظر بگیرید

قفسه‌‌های کتابخانه معمولا چوبی هستند. پس هنگام خرید یا سفارش قفسه کتابخانه مورد نظرتان از کیفیت و نوع چوب به کاررفته برای ساخت قفسه کتابخانه اطلاعات کسب کنید. ممکن است برای خرید یک قفسه که با چوب بی‌کیفیت و نامناسب ساخته شده است، مبلغ کمی بپردازید ولی پس از مدتی متوجه خواهید شد که هزینه‌های برای تعمیر این کتابخانه یا حتی خرید یک کتابخانه جدید روی دستتان می‌افتد. پس چه بهتر است که با پرداخت هزینه بیشتری مطمئن شدن از کیفیت بالای مواد به کار رفته در قفسه کتابخانه، خیال خودتان را راحت کنید و هزینه‌های بعدی استهلاک و تعمیر قفسه را به حداقل برسانید.

قفسه کتابخانه ای انتخاب کنید که شما را ترغیب به مطالعه کند

شاید این مورد برایتان بی‌اهمیت باشد. اما قفسه کتابخانه در این که شما را به سمت مطالعه ترغیب کند یا وسوسه مطالعه را از سرتان بیندازد، نقش مهمی دارد. نوع قفسه و چینش کتاب‌ها در کتابخانه می‌تواند ساعات مطالعه شما را افزایش دهد و بر کتابخوان کردن شما تاثیرگذار است.

کتابخانه ای انتخاب کنید که شما را ترغیب به مطالعه کند

مثلا فرض کنید که کتابخانه بزرگی دارید که تعداد کمی از قفسه‌های آن با کتاب‌هایتان پر شده‌اند. هم‌چنین فرض کنید که کتابخانه جمع و جوری دارید که کتاب‌هایتان قسمت‌های زیادی از کتابخانه را پر کرده‌اند. به کدام یک از این کتابخانه‌ها بیشتر تمایل پیدا می‌کنید؟ طبیعتا کتابخانه اول خیلی به مطالعه ترغیبتان نمی‌کند. ولی کتابخانه جمع و جور دوم می‌تواند شما را کتابخوان‌تر کند!

دل خودتان را در نظر بگیرید!

با این که قفسه کتابخانه علاوه بر کاربردی بودنش، ویژگی تزیینی دارد و در دید عموم قرار می‌گیرد. ولی کتابخانه برای شماست نه دیگران! کتابخانه‌ای را بخرید یا سفارش دهید که خودتان واقعا آن را دوست داشته باشید. اگر قفسه کتابخانه را مطابق سلیقه دیگران انتخاب کنید، باید از دیگران هم توقع داشته باشید که کتاب‌هایتان را مطالعه کنند!

با انتخاب کتابخانه مطابق سلیفه خودتان، علاقه بیشتری نسبت به استفاده از کتابخانه و مطالعه کتاب‌هایتان پیدا می‌کنید. طبیعتا انسان هر چیزی را که بیشتر دوست داشته باشد، بیشتر به سمت آن متمایل می‌شود. قفسه کتابخانه نیز از آن مستثنی نیست!

قفسه ادارای انتخاب کنید که پرستیژ شرکتتان را حفظ کند

در انتخاب قفسه ادارای دقت کنید که قفسه ای را انتخاب کنید که شخصیت و پرستیژ شرکتتان را افرایش دهد. برای متفاوت بودن می توانید از خیلی رسمی بودن فاضله بگیرید و از یک قفسه ادارای غیر کلاسیک استفاده کنید.

حرف آخر

قفسه‌های کتابخانه علاوه بر نقش مهمی که در نگهداری و نظم دادن به کتاب‌ها و اسنادتان دارند، پرستیژ خاصی به منزل یا دفتر کار شما می‌دهند. قصر چوب نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات چوبی، طیف متنوعی از قفسه‌های کتابخانه را ارائه می‌دهد. احتمال بالایی وجود دارد که با مشاهده قفسه‌های کتابخانه قصر چوب، کتابخانه موردنظرتان را پیدا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *