سبد خرید

جهت دریافت دریافت مشاوره یا پیش فاکتور با شماره 09904559545 تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

مکانیزم صندلی اداری

مکانیزم صندلی اداری

مکانیزم صندلی اداری

3 8

مکانیزم صندلی اداری یا مکانیسم (Mechanism) به همان معنای عمومی این کلمه باز میگردد. مجموعه ای از قطعات که ساختاری مکانیکی را تشکیل می دهند.

امروزه تقریبا تمامی صندلی های گردان قابلیت هایی نظیر تنظیم ارتفاع، تغیر زاویه پشتی، چرخیدن و حتی تبدیل به حالت گهواره ای یا استراحت را دارند. بخشی از این امکانات مربوط به مکانیزم صندلی اداری می شوند.

مکانیسم صندلی نیز مجموعه ای از قطعات سرهم شده است که هم عامل اتصال جک صندلی به نشیمن صندلی است و هم کارهایی مانند تغییر زاویه پشتی و نشیمن، بالا و پایین شدن جک، قفل شدن در زاویه های مختلف و … از طریق آن مدیریت می شود.

در ادامه این مقاله قصر چوب به معرفی اجزا و انواع مکانیزم صندلی اداری می پردازیم. با ما همراه باشید.

قطعات و اجزاء مكانيزم صندلی اداریOffice chair mechanism۰۱ min 1

 

1- محل نصب جک صندلی: مهم ترين وظيفه يك مكانيزم، فراهم كردن امكان اتصال جك صندلی به نشيمن است، به طوري كه حركت عمودي و گردشي نشيمن توسط جك صندلی تضمين شود.

از يك طرف جك صندلی در محل خود روي مكانيزم نصب مي شود و از طرف ديگر، نشيمن به مكانيزم بسته مي شود و بدين ترتيب، ارتباط بين جك و نشيمن برقرار مي شود.

2- شيارهاي نصب نشيمن: به عنوان شاسي صندلي، مكانيزم مي بايست شيارهايي براي مونتاژ و نصب نشيمن – معمولا بوسيله پيچ و خار – داشته باشد.

اين شيارها، معمولا به شكل سوراخ لوبيايي شكل هستند و فاصله مركز تا مركز آنها در انواع مختلف مكانيزم ممكن است متفاوت باشد. در انتخاب نوع مكانيزم، حتما بايد به اين ابعاد و فاصله سوراخ هاي نشيمن توجه شود.

3- دسته جک : اين اهرم امكان تحريك ضامن دسته جک و تنظيم ارتفاع صندلي توسط شخص را فراهم مي آورد.

4- اهرم قفل مكانيزم: اهرم قفل وظيفه دارد قفل مكانيزم را فعال يا غيرفعال كند، به صورتي كه حركت زاويه اي نشيمن نسبت به افق تحت كنترل باشد.

5- قاب و فنر : قاب و فنر معمولا يك فنر قرار دارد كه با حركت قاب و فنر مي توان سختي را تنظيم كرد. اين فنر وظيفه تنظيم روان بودن و يا سختي حركت پشتي صندلي را بر عهده دارد.

6- اهرم تنظيم فنر: در بعضي از مكانيزم ها به جاي استكاني، از اهرم مجزايي براي تنظيم سختي فنر استفاده مي شود.

7- براكت: اين قطعه ويژه مكانيزم هاي سينكرون مي باشد و پشتي صندلي به آن متصل مي شود. اين قطعه، يكي از وجوه اصلي تمايز بين مكانيزم هاي تيلت و سينك است.

انواع مکانیزم صندلی اداری

انواع مکانیزم صندلی اداری

مکانیزم L

مکانیزم L به آن مکانیزم هایی گفته می شود که تنها باعث حرکت پشتی صندلی شده و نشیمن در این مکانیزم ها ثابت هستند. این مکانیزم از معمولاً از دو بخش اصلی شامل کفی و ستون L شکل تشکیل شده است.

در این مکانیسم پشتی حول یک محور تا زاویه مشخصی خم شده و بواسطه فنر به حالت اول باز می گردد.

اين نوع مكانيزم بيشتر براي صندلي هاي صنعتي، آزمايشگاهي و كارشناسي استفاده مي شود. از نكات اين مكانيزم اين است كه به دليل ساختار ويژه آن، مي توان آن را هميشه مكانيزم سينك در نظر گرفت.

مکانیزم تیلت (Tilt) یا بدون براکت

مکانیزم تیلت همانطور که از نام آن که به معنی «کج شدن» است پیداست باعث حرکت همزمان پشتی و نشیمن جهت قرار گیری در حالت استراحت کاربر می شود.

در صندلی هایی که از مکانیزم تیلتی برخوردارند نشیمن و پشتی باید بصورت یک تکه در نظر گرفته شوند . در تمامی این مکانیزم ها اهرمی برای قفل شدن مکانیزم در حالات مختلف فراهم می آورد.

فنر قرار داده شده در این مکانیزم با سفت و شل شدن حرکت نشیمن و پشتی را سفت یا نرم می کند.

مکانیزم سینکرون (Synchronise) یا براکت دار

در این نوع مکانیزم که نوع پیشرفته تری نسبت به مکانیزم تیلت می باشد، به جای یک دسته دارای دو دسته ی قابل تنظیم و قفل پشتی در قسمت های مختلف می باشد (حالت استراحت).

نوع مدرن تری از این مکانیزم وجود دارد که به مکانیسم اتوبوسی نیز معروف است که دارای دسته ای متفاوت و به شکل زین دوچرخه می باشد که به هنگام نشستن، فشار بر مکانیسم وارد شده است و شخص احساس راحتی می کند.

خرید مکانیزم صندلی کارمندی

خرید مکانیزم صندلی کارمندی

اگر قصد خرید مکانیزم صندلی اداری را دارید حتما به فروشگاه سایت ما مراجعه نمایید.

4 comments

  1. سلام،من صندلیم کامل تاب میخوره،میچرخه،چجوری ثابتش کنم؟یا اینکه مکانیزمش خرابه؟
    فقط یه دسته دارع که صندلی رو بالا پایین میکنه

    1. محمد حسین طاهریان

      سلام دوست عزیزم. کاملا بستگی به نوع مکانیزم داره. در اکثر صندلی ها چرخش قابل قفل شدن نیست و بیشتر عقب و جلو شدن صندلی قابل قفل شدن هست

  2. خیلی کاربردی ممنون صندلی من اهرم قفل و اهرم تنظیم فنرو رو داره ولی من درمورد تنظیم فنر اطلاعی نداشتم یعنی نمیدونستم چنین چیزی هس واسه همین از جک قفل استفاده میکرردم واسه همین پشتیش قفل میشد و زیاد راحت نبودم ولی با آزاد کردن اون و سفت کردن فنر پشتیه صندلی تا حدودی به پشت خم میشه ولی راحت تره ممنون

    1. محمد حسین طاهریان

      سلام جناب عطا. ممنونم از نظرتون. خوشحالیم که تونستیم به شما کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *