سبد خرید

جهت دریافت دریافت مشاوره یا پیش فاکتور با شماره 09904559545 تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

چیدمان مبلمان اداری

چیدمان مبلمان اداری خود را چگونه انجام دهیم؟

چیدمان مبلمان اداری خود را چگونه انجام دهیم؟

تا به حال به اهمیت چیدمان مبلمان اداری فکر کرده اید؟ فکر می کنید که چیدمان فضای اداری چه تاثیری دارد در کسب کار شما دارد؟ چه در حال راه‌اندازی یک کسب ‌و کار جدید و مشغول اسباب‌کشی دفترکارتان هستید و چه خرید مبلمان جدید را در برنامه دارید که هم مشتریانتان را تحت تأثیر قرار دهد و هم کارمندان را راضی نگه دارد، باید در مورد نحوه چیدمان مبلمان اداری و اهمیت آن اطلاعات کسب کنید تا در هنگام خرید و چیدمان دچار اشتباه نشوید. قصر چوب نکات مهمی را ارائه می‌دهد تا هنگام انتخاب گمراه نشوید!

چیدمان مبلمان اداری را چطور شروع کنیم؟

یکی از اولین و مهم‌ترین مواردی که در ابتدا باید در نظر بگیرید، این است که بودجه شما چه قدر است. قبل از شروع به خرج کردن، یک بودجه کلی تعیین کنید و سپس فهرستی از همه چیزهایی که نیاز دارید به ترتیب اهمیت تهیه کنید.

چیدمان وسایل را در محل کار خود را مشخص کنید تا بعدا دچار کمبود جا نشوید؛ از نوع و تعداد وسایلی که در چیدمانتان جای می‌دهید و چگونگی قرارگیری این وسایل در فضای کارتان اطمینان حاصل کنید. با اولویت‌بندی بودجه خود، می‌توانید یک فضای اداری ایجاد کنید که متناسب با نیازهای فعلی شما باشد و کسب و کار شما را رشد دهد.

چیدمان مبلمان اداری مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

چیدمان مبلمان اداری مدرن برای پاسخگویی به نیازهای متنوع دفاتر امروزی طراحی می‌شوند و با چیدمان ساده «میز و صندلی» که در اتاقک‌های دهه‌های گذشته دیده می‌شد، فاصله زیادی دارد و تمرکز این نوع چیدمان به معاشرت، راحتی و کار گروهی کارکنان است.

طراحی و چینش مبلمان اداری مدرن می‌تواند موارد زیر را در بر بگیرد:

  • چیدمان مبلمان اداری به صورت اجتماعی و دورهمی برای تشویق تعامل بین اعضای تیم
  • بخش‌های مجزا برای زمانی که کارکنان نیاز به آرامش و حفظ حریم خصوصی دارند و هم‌چنین غرفه‌هایی مانند «غرفه تلفن» با ویژگی‌های آکوستیک
  • بخش‌هایی برای برگزاری جلسات و گردهمایی‌های کوچک
  • مبلمان کافه‌ها و غذاخوری‌ها، صندلی‌های اغذیه فروشی و غرفه‌های غذاخوری
  • میز و صندلی ارگونومیک برای تضمین محل کار راحت و ایمن کارکنان

چیدمان مبلمان اداری خود را چگونه انجام دهیم؟

نکات مهم در نحوه چیدمان مبلمان اداری

حالا نوبت به ارائه برخی نکات مهم در چیدمان مبلمان اداری می‌رسد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید فضای کار بهتری را برای خود و کارکنانتان رقم بزنید. اگر به اهمیت چیدمان محل کار روی کارایی و عملکرد کارکنان پی بردید، از این نکات غافل نشوید!

1. روی صندلی های اداری سرمایه گذاری کنید!

در چیدمان فضای اداری اول از همه صندلی‌ها و محل نشستن کارکنان را در نظر بگیرید. یکی از ایده‌های بسیار جذاب، تبدیل مبلمان اداری به صندلی‌های اداری است.

نشستن طولانی‌مدت می‌تواند منجر به کمردرد و مشکلات اسکلتی عضلانی شود و این معضل یکی از شایع‌ترین عوارضی است که کارمندان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

با فراهم کردن صندلی‌های اداری مناسب به کارکنان کمک می‌کنید که در یک وضعیت ارگونومیک بنشینند و از سلامتی‌شان محافظت کنند. اگر بودجه مناسبی دارید حتما صندلی‌های ارگونومیک و باکیفیت را با دقت بررسی کنید؛ چراکه به سلامتی و راحتی کارمندان کمک بسیاری می‌کند.

چیدمان مبلمان اداری خود را چگونه انجام دهیم؟

2. میزهای نیمکتی، شیک، با صرفه و با کیفیت

اگر به دنبال برپا کردن ایستگاه بزرگ کاری در محیط کارتان هستید و هم‌چنین می‌خواهید هزینه‌های کمتری را بپردازید، میزهای نیمکتی انتخاب مناسبی برایتان هستند.

چیدمان مبلمان اداری خود را چگونه انجام دهیم؟

چیدمان مبلمان اداری با استفاده از میز نیمکت هزینه کلی میزهای اداری را کاهش می‌دهند و سبب می‌شود تا یک ایستگاه کاری بزرگ ایجاد کند. میزهای نیمکتی به چیدمان فضای اداری کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که کارمندان بیشتری را در فضای کمتری قرار دهید. به یاد داشته باشید که این نوع چیدمان بر کار تیمی کارکنان تاثیر به‌سزایی دارد.

3. روی انعطاف‌پذیری تمرکز کنید

فضای کاری که انعطاف‌پذیر است و با کار شما سازگاری بالایی دارد، برایتان مقرون به صرفه تمام می‌شود. برای مثال، به عنوان صاحب یک شرکت نوپا، ممکن است به این نتیجه برسید که باید خیلی سریع گسترش پیدا کنید. لذا با ایجاد یک فضای اداری انعطاف‌پذیر و نحوه چیدمان مبلمان اداری مناسب از همان ابتدا برای این تغییر آماده می‌شوید.

به‌ عنوان مثال دیگر، پارتیشن‌های ثابت و دفاتر جداگانه گران هستند و از طرفی فضای زیادی را اشغال می‌کنند، در حالی که استفاده از چیدمان و مبلمانی که با نیازهای واقعی شما رشد می‌کند، انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری به شما می‌دهد و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کند.

4. در چیدمان فضای اداری از آشپزخانه غافل نشوید

اهمیت آشپزخانه کارکنان را دست کم نگیرید! ممکن است این طور به نظر برسد که آشپزخانه به طور مستقیم بر موفقیت کسب و کار شما تأثیر نمی‌گذارد، اما شادی کارکنان با دسترسی به یخچال، مایکروویو، توستر، و امکانات تهیه چای و قهوه بسیار زیاد می‌شود! به یاد داشته باشید که کارمندان خوشحال و شاد، کارکنان مولد هستند!

چیدمان مبلمان اداری خود را چگونه انجام دهیم؟

5. به نور و آکوستیک هم فکر کنید

نور طبیعی روز می‌تواند یک مولد بزرگ برای کارکنان باشد و هم‌چنین به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌های برق کمک می‌کند. در هنگام انجام چیدمان مبلمان اداری مانند قرار دادن میزها به نورپردازی فکر کنید و مواظب باشید اثاثیه مانع رسیدن نور طبیعی آفتاب نباشد.

سعی کنید بیشترین محل کار کارکنان را در نزدیکی پنجره ها قرار دهید. سر و صدای  بالا یکی از بزرگترین شکایاتی است که کارمندان از محل کار خود دارند. این موضوع را می‌توان به‌راحتی با و پنل‌های آکوستیک و یا پنجره‌های دوجداره حل کرد.

6. دیوارها را رنگ‌آمیزی کنید

یک لایه رنگ تازه می‌تواند تفاوت شگفت‌انگیزی را در فضای کلی ایجاد کند و روح و جانی دوباره به چیدمان مبلمان اداری شما بدهد و راهی را ارزان برای به‌روزرسانی ظاهر دفتر شما باز کند.

7. در هنگام چیدمان مبلمان اداری، گیاهان را فراموش نکنید

گیاهان راهی ارزان برای تزئین و نشاط بخشیدن به فضای اداری هستند. علاوه بر این، تاثیر گیاهان در محیط کار باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو می‌شود.

چیدمان مبلمان اداری خود را چگونه انجام دهیم؟

8. مبلمان خود را از یک تامین کننده مبلمان اداری بخرید

در صورت امکان، تمام مبلمان اداری خود از یک مکان خریداری کنید. بسیاری از شرکت‌های مبلمان می‌توانند در صورت سفارش بزرگ، قیمت‌های بسیار بهتری را به شما ارائه دهند؛ زیرا در هزینه‌های تحویل صرفه‌جویی خواهد شد.

سخن آخر

فراموش نکنید که مبلمان اداری با کیفیت را از شرکت‌هایی که برای محصولاتشان گارانتی ارائه می‌دهند، تهیه کنید. این ممکن است برای شما هزینه بیشتری ایجاد کند، اما در طولانی مدت برای شما به صرفه خواهد بود و مانند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت عمل خواهد کرد!

چیدمان مبلمان اداری انواع مختلفی دارند که می‌توانید با توجه به فضایی که برای آن مکان در نظر گرفته‌اید، نوع کسب و کارتان و فرهنگ سازمانی شرکتتان، انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید و متناسب با محیط، فضایی مناسب و راحت برای کارکنان و مراجعه کننده‌هایتان ایجاد کنید.

فروشگاه قصر چوب به عنوان یکی از تولیدکننده‌های صندلی‌های اداری و خانگی و مبلمان و تجهیزات اداری، انواع صندلی های اداری، میز اداری و سایر ملزومات محیط کار را در اختیارتان قرار می‌دهد. هم‌چنین می‌توانید قفسه کتاب و تجهیزات آموزشی مورد نیازتان را  از این فروشگاه خریداری نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *