سبد خرید

جهت دریافت دریافت مشاوره یا پیش فاکتور با شماره 09904559545 تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

مبل چستر چیست؟

مبل چستر چیست؟

مبل چستر چیست؟

مبل چستر

اولین شخصی که مبل چستر را سفارش داد، لرد فیلیپ استنهاپ بود. در دهه ۱۷۰۰، لرد فیلیپ استنهاپ، این مبل را به منظور عدم چروک شدن لباس‌هایش سفارش داد.

از آن زمان تا کنون، مبل چستر با تغییرات جزئی در طرح، ساخته شده‌اند. به طوری که با گذشت ۲۰۰ سال از زمان سفارش این مدل مبلمان، مبل چستر هم‌چنان مدل محبوب و جذاب شناخته می‌شود.

معرفی مبل چستر

مبل چستر فیلد با نام انگلیسی (chesterfield) یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین مدل‌های مبلمان است که میتوان آن را گل سر سبد مبلمان اداری هم دانست.

مبل چستر در فرهنگ لغت آکسفورد به معنی “مبل با دسته و پشتی پهن، ارتفاع کم و متمایل به عقب” است. ظاهر ساده و راحتی استفاده از این مبلمان، سبب شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. البته عده‌ای معتقد هستند که زیبایی این مبلمان بسیار بیش‌تر از راحتی آن است.

مبل چستر در دسته‌ی انواع مبلمان راحتی قرار می‌گیرد. این مبل می‌تواند در فضاهای سنتی و مدرن استفاده گردد. بنابراین این مبل می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تکمیل نشیمن محیط اداری یا خانه باشد. از طرف دیگر ظاهر ساده‌ی این مبلمان، تقریباً با هر سلیقه‌ای هم‌خوانی دارد.

این است که انواع چستر در دکوراسیون فضاهای مختلفی استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا با ویژگی‌ها و انواع مبل چستر آشنا شویم.

چستر فیلد

انواع مبل چستر :

مبلمان چستر در انواع مختلفی تولید می‌شوند. انواع دو نشیمنگاه، سه نشیمنگاه و صندلی از مدل‌های مرسوم و محبوب این مبلمان به شمار می‌آیند. که ما آن را با اصطلاح کاناپه‌ی سه نفره، کاناپه‌ی دو نفره و مبل تکی می‌شناسیم. سایر انواع مبلمان چستر در ادامه لیست شده‌اند.

مبلمان مدل چستر تخت خواب شو

این مدل از مبلمان، قابلیت تبدیل به تخت خواب دارد. معمولا از کاناپه‌های تخت خواب شو در فضاهای کوچک استفاده می‌شود. در حقیقت این امر کمک می‌کند تا یک وسیله‌ی خاص، استفاده‌ی چند منظوره داشته باشد. در نتیجه وسایل کم‌تری خریداری شده و فضای کم‌تری اشغال خواهد شد.

مبلمان مدل چستر گوشه‌دار یا L

مبلمان L، برای فضاهای اداری کوچک مناسب هستند. اگر نشیمن یا تی وی روم کوچکی دارید، می‌توانید مبل چستر L را امتحان کنید.

مبلمان مدل چستر شزلون

شزلون مدل خاصی از مبلمان است که شاید در نگاه اول، دو نفره به نظر برسد. اما معمولا به صورت یک نفره و لم دادن استفاده می‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در هنگام تماشای تلویزیون یا انتظار در محیط اداری روی یک شزلون، استراحت کنند.

مبلمان مدل چستر ترک

مدل‌های ترکی چستر، زیبایی و طراحی‌های منحصر به فردی دارند. هم‌چنین در ساخت این مبلمان از مواد و متریال درجه یک استفاده می‌شود. این مواد کمک خواهند کرد تا عمر مبلمان تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.

مبلمان مدل چستر فرانسوی

چستر فرانسوی از جذاب‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توان به عنوان مبل، در دکوراسیون اداری یا خانه استفاده کرد. معمولا در این مبلمان، طراحی بسیار هنری و جذابی در دستگیره‌ها استفاده می‌شود.

مبلمان مدل چستر کلاسیک

در صورتی که طرفدار سبک کلاسیک هستید و از طرفی علاقه‌ی وافری به مبل چستر دارید، می‌توانید از مبل چستر کلاسیک استفاده کنید.

معمولا برای کاربرد چستر در دکوراسیون‌های کلاسیک اداری ، از انواع با روکش چرم استفاده می‌شود. هم‌چنین برای حفظ و تناسب بیش‌تر با فضای دکوراسیون کلاسیک، طراحی این مبلمان تنوعی در طرح و ظاهر آن داده می‌شود.

مبلمان مدل چستر قایقی

این مبل به نام لیورپول نیز شناخته می‌شود. حجم و وزن در مبلمان لیورپول، کم‌تر از سایر مدل‌های مبل چستر است. به همین دلیل برای زندگی‌های امروزه، گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهند بود.

اگر مستأجر اداری هستید و یا منزل و فضای کوچک‌تری دارید، استفاده از مدل مبل چستر قایقی برایتان مناسب‌تر خواهد بود.

ویژگی های مبل چستر چیست؟

  • چروک نشدن لباس هنگام استفاده
  • طراحی بر اساس اصول ارگونومی
  • جلوه‌ای خاص و زیبا
  • متناسب با انواع سبک‌های دکوراسیون
  • دسته‌های استوانه‌ای بلند
  • پشتی و تکیه‌گاه کوتاه
  • پشتی و دسته‌های لمسه کاری شده
  • داشتن راحتی بی‌نظیر
  • دوخت ظریف و زیبا

مبل چستر

نکات مهم انتخاب و خرید مبل چستر

اگر قصد دارید که یک دست مبل چستر برای خانه یا محیط اداری خود تهیه کنید بهتر است این بخش را با دقت بیشتری مطالعه نمایید. در این بخش به نکاتی اشاره خواهیم کرد که خرید مبل چستر را برای شما به یک انتخاب هوشمندانه تبدیل می‌کند.

به ابعاد آن دقت کنید: یکی از مهمترین نکات در زمان انتخاب و خرید مبلمان توجه به ابعاد آن است، با توجه به زاویه قرارگیری پشتی و دسته‌های مبل چستر و طرح رو به بیرون آنها ممکن است مبل چستر نسبت به سایر مبل‌ها پهن‌تر به نظر برسد، بنابراین توصیه می‌کنیم که در صورتی که فضای کافی برای قرارگیری این سبک مبلمان دارید آنها را انتخاب کنید، در غیر اینصورت با یک دکوراسیون دست و پاگیر و شلوغ روبه‌رو می‌شوید.

تنوع در ابعاد : یکی دیگر از ویژگی‌های مبلمان چستر، تغییر ابعاد آن است. این امر بدان معنی است که مبل چستر را می‌توان در ابعاد ظریف و بزرگ تولید کرد. بدین صورت، در متراژهای پایین، مبلمان ظریف‌تر و در متراژهای بالا، مبلمان بزرگ و پهن، قابل استفاده است. معمولا حجم مبلمان چستر از ناحیه‌ی دسته‌ها افزوده می‌شود. بنابراین مبلمان با دسته‌های قطورتر، برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب هستند.

به کیفیت پارچه و دوخت توجه کنید: نکته مهم بعدی در خصوص مبل چستر توجه به کیفیت پارچه و دوخت لمسه‌ها است. دقت داشته باشید که لمسه‌ها به صورت یکدست و یک شکل دوخته شده باشد، کیفیت دوخت بالا بوده و پارچه مبل نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشد، در صورتی که پارچه مبل مرغوب نباشد یا کیفیت دوخت پایین باشد معمولا مبل در قسمت لمسه‌ها دچار پارگی می‌شود.

با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب کنید: اگر از دکوراسیون کلاسیک استفاده می کنید و فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید از مبل‌های کلاسیک چستر بهره‌مند شوید در صورتی که فضای کوچکتری دارید و یا از دکوراسیون مدرن استفاده می‌کنید بهتر است از مبلهای راحتی چستر و مبل ال چستر استفاده کنید.

مبل چستر چرمی بهتر است یا پارچه‌ای؟

مبلمان چستر در اصل به‌طور عمده از روکش چرم ساخته می‌شد. اما امروزه پارچه‌هایی با طرح‌های متنوع و زیبا ازجمله پارچه کتانی، نخی، مخملی، پلی‌استر و انواع پارچه‌های چرمی در بازار وجود دارد. این پارچه‌ها زیبایی و حس پارچه‌های چرمی را دارند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. ازجمله محبوب‌ترین این پارچه‌ها می‌توان به اروس، ملیتا، مایا و… اشاره کرد.

انتخاب رنگ مناسب برای مبل چستر

اگر از شکل کلاسیک مبل چستر استفاده می‌کنید باید به قوانین رنگ‌ها در دکوراسیون کلاسیک احترام بگذارید، معمولا از رنگ های خنثی یا کرم و کاراملی، قهوه‌ای، زرشکی و سورمه‌ای در این سبک از دکوراسیون استفاده می‌شود. مبلهای چستر از جنس چرم نیز بیشتر در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی دیده می‌شوند.

اما در مورد مبل چستر طرح ال یا مبل راحتی چستر می‌توان تنوع طرح و رنگ را با توجه به سبک چیدمان مدرن یا سنتی انتخاب کرد. استفاده از کوسن‌های رنگی، رنگ‌های روشن و طرح‌های مختلف در سبک دکوراسیونی مدرن رایج است.

مبل چستر برای استفاده در چه سبک چیدمانی مناسب است؟

مبل چستر به دسته مبل‌های کلاسیک تعلق دارد بنابراین معمولا ست آن به شکل ۷ نفره تولید می‌شود، بنابراین انواع سبک چیدمانی که برای مبل‌های هفت نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد برای مبل چستر نیز مناسب است.

در مورد محل قرارگیری مبل نیز باید به کاربری آن توجه داشت، یک دست مبل چستر می‌تواند در نقطه کانونی شومینه چیدمان بسیار زیبایی را رقم بزند، همچنین وجود یک کتابخانه کوچک در کنار ست مبلمان چستر فیلد جذابیت آن را افزایش می‌دهد، در حالت کلی باید گفت که المان‌های طبیعی و چوبی در دکوراسیون کلاسیک باعث می‌شوند که زیبایی مبل چستر بیشتر دیده شود.

با توجه به وجود انواع مبل شیک و جدید در صنعت مبلمان و تلفیق طرح‌ها دیگر نمی توان مبل چستر را متعلق به سبک خاصی از دکوراسیون داخلی دانست، البته باید بگوییم که شکل رسمی و کلاسیک مبل چستر که شامل مبل دارای دسته های پهن، تکیه گاه کوتاه و پهن، پایه‌های کوتاه و ارتفاع کم می باشد.

بیشتر در دکوراسیون لاکچری و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما طرح‌های دیگر مبل چستر از جمله مبل ال طرح چستر یکی از انواع پرطرفدار مبل چستر است که در دکوراسیون مدرن و به عنوان مبل راحتی نیز مورد استفاده واقع می‌شود. ماهیت اصیل مبل چستر باعث می شود که این مبل در دکوراسیون‌های سبک سنتی و حتی دکوراسیون سبک روستیک نیز مورد استفاده واقع شود.

دلیل قیمت مناسب محصولات مبلمان چستر در قصرچوب چیست؟

قیمت مناسب محصولات ما دلیل بر بی کیفیت بودن محصولات نیست؛ فروش ما به صورت مستقیم از کارخانه و بدون واسطه انجام می‌شود به همین دلیل قیمت محصولات مناسب می‌باشد.

تمامی محصولات ما به صورت آنلاین (اینستاگرام و وبسایت) و به صورت حضوری(دفتر مرکزی) بفروش می‌رسد .تمامی سعی و تلاش ما در طی این سال ها این بوده است که محصولات را با قیمت مناسب و کیفیت عالی به دست مشتریان خود برسانیم و در طی سال های گذشته با حجم عظیمی از رضایت مشتریان خود به دلیل کیفیت بالای محصولات خود در کنار قیمت مناسب رو به رو بوده ایم به طوری که بیش از 50% مشتریان توسط مشتریانی قدیمی که از محصولات ما رضایت داشتند معرفی شده اند.

مبل چستر

 

از زمان ثبت سفارش تا تحویل مبل چستر چقدر زمان میبرد؟

تمامی سفارشات مجموعه ما بسته به نوع ، حجم و تعداد سفارش بین 7 تا 10 روز کاری تحویل داده می‌شود .

سخن آخر

ختم کلام را به سخنی از زیگموند فروید، روان‌شناس بزرگ سوئیسی واگذار می‌کنیم. او در مطب خود از مبلمان چستر برای بیماران خود استفاده می‌کرد.

او می‌گفت که «وقتی بیماران من بر روی صندلی چستر می‌نشستند، آمادگی بیش‌تری برای هیپنوتیزم شدن و درمان داشتند. گویا می‌دانستند که چستر برای همین کار طراحی و ساخته شده است

نتیجه گیری

خرید مبل چستر

امروزه با توجه به انواع مختلف و تنوع زیاد مبل ها خرید مبل کار راحتی نیست. در کنار این انتخاب مبلی که با دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار هماهنگ باشد کار را سخت‌تر می‌کند.

به همین خاطر شما باید از قبل خرید مبل نسبت به انواع مبل آشنایی هر چند مختصر داشته باشید تا در هنگام خرید با مشکل مواجه نشوید.

یکی از مبل‌هایی که در هنگام خرید توجه شما را به خودش جلب می‌کند، مبل چستر یا چسترفیلد است. این مبل با ظاهری منحصر به فردی که دارد توجه هرکسی را به خودش جذب می‌کند. این مبل در دسته‌ی مبل‌های راحتی کلاسیک قرار می‌گیرد.

این مبل برای کسانی که به دنبال خرید مبل راحتی با طرح خاص یا شبیه به مبل‌های کلاسیک هستند، انتخاب بسیار خوبی است.

شما می‌توانید برای مشاهده انواع مبل راحتی چستر، به فروشگاه قصرچوب مراجعه کنید و یک خرید مبل چستر اصل را داشته باشید و از آن بسیار خرسند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *