سبد خرید

جهت دریافت دریافت مشاوره یا پیش فاکتور با شماره 09904559545 تماس بگیرید

۰۲۱۹۱۰۲۷۱۳۰ – ۰۹۹۰۴۵۵۹۵۴۵

انواع صندلی پایه چوبی

10 مدل از انواع صندلی پایه چوبی

سبک های صندلی پایه چوبی نه تنها بخشی اساسی از زیبایی و عملکرد کلی یک صندلی هستند، بلکه می توان از سبک های مختلف صندلی پایه چوبی نیز برای شناسایی قدمت قطعات عتیقه از دوران مختلف استفاده کرد. پایه های صندلی چوبی نشانه های مربوط به تاریخ ساخت را فراهم می کنند. شناخت سبک های پایه مبلمان به شما امکان می دهد دوره زمانی صندلی و مبلمان را بهتر شناسایی کرده و ترکیبی از وسایل را برای خانه خود فراهم کنید.

در این بخش 10 مدل از انواع صندلی پایه چوبی را با توضیحاتی کوتاه برای شما فراهم کرده ایم؛ پیوندهای موجود در هر توضیح منجر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سبک ها، دوره ها و انواع صندلی پایه چوبی می شود.

 

  1. پایه کابریول

در نیمه اول دهه 1700 نیز پایه های کابریول محبوب بوده است. در این مدل از صندلی پایه چوبی تزئینی ، پایه ها دارای زانوی منحنی به سمت بیرون و خمیدگی مچ پایه به سمت داخل است که به پایه ای تزئینی ختم می شود.

صندلی پایه چوبی تزئینی

  1. پایه شمشیری

این سبک کاملاً مانند نام آن به نظر میرسد. این مدل پایه به صورت کشیده است که به شکلی مقعر، تا حدودی مانند یک شمشیر منحنی، بیرون زده است. صندلی پایه چوبی به سبک شمشیری، انواع مختلفی دارد، از جمله گرد یا مربع و برخی دیگر مخروطی می باشند. سبک های مختلف پایه مبلمان شمشیری در مبلمان مربوط به یونان باستان یافت شده است.

صندلی پایه چوبی تزئینی

  1. پایه فلوتی

صندلی پایه چوبی به سبک فلوتی که از ستون های یونانی الگو گرفته شده اند، مجموعه ای از پایه های چوبی تزئینی گرد با شیارهای تراش خورده در یک پایه مستقیم هستند. صندلی پایه چوبی فلوتی را در سبک های نئوکلاسیک قرن هجدهم، از جملهHepplewhite  پیدا خواهید کرد.

صندلی پایه چوبی به سبک فلوت

  1. پایه حلزونی

این سبک های قدیمی از صندلی پایه چوبی تزئینی ، تا حدودی شبیه طناب پیچ خورده است. برخی فکر می کنند که منشا آن هندوستان بوده و در قرن هفدهم به سراسر اروپا سفر کرده است. این مدل پایه را در مبلمان ویلیام و مری و بعداً در قطعات Empire و Federal پیدا خواهید کرد. به نظر می رسد که این مدل از صندلی پایه چوبی هیچ گاه از مد نمی افتد.

صندلی پایه چوبی تزئینی

  1. پایه مارلبرو

صندلی پایه چوبی به سبک مارلبرو، پایه های نسبتا ساده ای هستند، به شکل مربع، مستقیم و قابل توجه. اما این مدل پایه ها می تواند حکاکی های پیچیده ای داشته باشد. بعضی از آنها به پایه ای بلوکی ختم می شوند در حالی که برخی دیگر بدون پایه هستند. پایه های مارلبرو را در مبلمان قرن 18 می توانید پیدا کنید.

صندلی پایه چوبی به سبک مالبرو

  1. پایه شرایتون

توماس شرایتون بسیاری از جنبه های طراحی را از سال 1790 به 1820 تغییر داد، از جمله سبک های پایه مبلمان. در حالی که پایه های سبک شرایتون به طور معمول صاف هستند، اما بعضی از آنها حالت مخروطی دارند.

شکل نازک این پایه ها، ظاهری سبک، کلاسیک و مدرن به مبلمان می بخشد. به همین دلیل، مبلمان آنتیک شرایتون هنوز محبوب است و در فضای داخلی خانه به خوبی استفاده می شود.

مبلمان آنتیک شرایتون

  1. پایه نیزار

صندلی پایه چوبی تزئینی به سبک نیزار مانند صندلی پایه چوبی فلوتی، دارای شیارهای تراشیده شده در طول هستند. تفاوت آنها در نوع شیار هاست. در پایه ای فلوتی شیار ها کنده کاری شده و تو خالی هستند، اما در سبک نیزار شیار ها برجسته اند. در این سبک خاص، پایه ها مانند نیزار به سمت بالا حرکت می کنند و به شکل گیاه هستند.

این طرح، ویژگی های یونانی و رومی را منعکس می کند و در آخر دوره نئوکلاسیک و همچنین سبک های Regency و Empire رونق یافته است.

مبلمان به سبک شرایتون، اغلب در طراحی های خود از پایه های نیزار استفاده می کنند.

صندلی پایه چوبی تزئینی

  1. پایه شیپوری

همانطور که از نام آن پیداست، این سبک از صندلی پایه چوبی تزئینی ، ضخیم و شکلی شبیه شیپور دارد که از یک پایه باریک، پهن می شود و به سمت بیرون خم می شود.

این پایه ها دارای یک ابتدای گنبدی است که به یک توپ ختم می شود. این نوع پایه به ویژه در سبک های باروک و ویلیام و مری معمول بوده است.

صندلی پایه چوبی تزئینی

  1. پایه پیچش جو

پایه پیچش جو نوعی پایه به شکل مارپیچ است. این شکل چرخش در اواخر قرن هفدهم مورد استفاده قرار گرفت، اما در اواخر دوره ویکتوریا و ادواردین بسیار مد شد. از این پایه به عنوان تکیه گاه و پایه صندلی استفاده می شود و اغلب در مبلمان عتیقه از چوب بلوط استفاده شده است.

پایه پیچش جو

  1. پایه پنجه ای

پایه پنجه ای، پایه مبل چوبی تزئینی است. این طرح از پنجه پرنده یا عقاب الهام گرفته شده است و این مدل را می توان در بسیاری از صندلی ها مشاهده کرد. این نوع پایه عمدتا در دوره ادواردین به بعد مورد استفاده قرار می گرفت اما استفاده از ویژگی های حیوانات در طراحی آنها در دوره های قبل نیز مشاهده می شود.

پایه مبل چوبی تزئینی

در آخر…

ویژگی های مختلف پایه ها و کمرها به تعیین سبک مبلمان کمک می کند. سبک های مبلمان توسط عوامل مختلفی از جمله دوره های زمانی، کشور مبدا و طراحان طبقه بندی می شوند. نوع چوب و مواد تزئینی استفاده شده روی قطعه نیز می تواند در تعیین سبک آن ها کمک کند.

در حالی که طراحی پایه ها می تواند به شناسایی دوره مبلمان کمک کند، اما به تنهایی از دقت کافی برخوردار نیست، زیرا از طرح پایه ها به شکل های مختلف استفاده می شده است. طرح پایه ها را می توان به دو سبک مجزای پایه چوب تزئینی و کاربردی طبقه بندی کرد. اگرچه پایه ها انواع مختلفی دارد، متداول ترین آنها در بالا ذکر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *